Träningsdag 2 avklarad utan större bekymmer...

Det fortsätter att kännas rätt bra att vara dh-cyklist.

 

 

Idag har Sverige tagit sin första medalj detta VM med Alexandra Engen på en grym 2a plats i damernas U23-lopp. Fett med grattis!

 

På downhill-fronten har vi tränat ett par timmar idag. Jag har inte ändrat på så mycket linjer & annat men jag känner mig mer inne i banan och säker på var jag ska åka nu än igår vilket känns bra.

 

Har hittat lite bättre flyt i stenpartiet på toppen tycker jag och är rent allmänt mer klar på hur jag vill köra alla kurvor.

 

Körde 5 åk idag vilket känns lagom, även om jag hunnit mer så brukar det bara bli så att man blir lite trött i kropp och huvud och börjar göra misstag så jag nöjde mig med att ha ett bra sista åk för dagen.

 

Efter träningen gick jag och kikade på några ställen på banan där jag var sugen på att se hur andra snabba pojkar kör osv. Sen hejjade vi lite på Alexandra och jag tog en cykeltur hem & hann villa bort mig bland motorvägar & bostadsområden innan jag en timme senare var hemma.

 

Imorgon tränar vi i 1.5 timme bara så jag kommer nog inte att hinna mycket mer än 3 åk men det räcker gott & väl.

 

Ser mest fram emot att få prova ett tidsåk på fredag så man får känna på det hela lite mer ordentligt.

 

Hörs emorn!

 

Ciao.


Kommentarer
Postat av: lillebror

Du äter väl dina vitaminer?

2009-09-02 @ 20:38:31
URL: http://niklaswallner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0