Torsdag och vi slapp regn!

Det drar ihop sig...

 

Sitter med en kopp te och har just klivit ur duschen efter att ha rullat på en xc-hojj i en halvtimme.

 

Cykeln står skinande ren och redo för morgondagen redan tack vare dh-mek Daniel. Tack!

 

Träningen idag gick fint bortsett från att jag körde framhjulspunka i första åket direkt på toppen (morgontrött och stel eller??).

 

Eftersom det bara var 1.5timmes träning vart jag lite stressad att inte hinna med de åk jag ville men det blev inga problem.

 

Jag körde 3 åk efter mitt punka-åk, alla non-stop men bara rullandes sista trampstäckan. Kändes bra att kunna få ihop flera ”helåk” för att hitta ett bra flyt och veta var man kan gasa och var man ska hålla igen lite.

 

Idag blåste det en hel del vilket man kände av i några av hoppen men det blir nog inga större problem på söndag.

 

Det kan dock göra en jäkla skillnad att få några extra motvinds-pustar under tävlingsåket på det helt trädfria- MT.Stromolo.

 

Har återigen inte ändrat speciellt mycket bara puschat lite mer på mina linjer, provat ett innerspår men framförallt bara genrepat det jag vill göra på söndag.

 

Efter att ha kikat lite på andra så känns det som att alla är snabba mer eller mindre och det kommer bli hundradelar som skiljer placeringarna åt på söndag av allt att döma.

 

Ingen ser galet snabb ut men ingen ser heller speciellt långsam ut så det kommer bli ett tight race.

 

Cykeln fungerar klockrent på banan, har inte ändrat något sen jag kom hit men innan avresa bytte jag till en hårdare fjäder och ändrade lite detaljer för att allt skulle passa en lite plattare bana och det har fungerat kanon.

 

I början kände jag mig inte lika säker i de steniga delarna av banan som jag brukar och kanske skulle gjort med min tidigare set-up men nu när jag fått träna in allt känns det bra och överallt annars på banan är det klar fördel med lite hårdare fjädring än vanligt.

 

Imorgon är det dags för tidsåk, både jag & Kim satsar på ett halv-pushigt race-åk men att kanske ändå hålla igen en aning på de sista 40 sekundernas trampande och se hur mycket det finns kvar att ge.

 

Over & Out!

 

Rogge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0