Thank god itś friday!

Det drar ihop sig!

Jaha då har vi avklarat ett seedingåk som egentligen kanske bara var en tidsträning...

 

Kändes rätt bra i morse, regnade rätt mycket i natt men jag tyckte egentligen att de flesta partierna blev bättre av lite regn utom slutet där det blev slowmotion cykling på platten.

 

De flesta verkade ta tidsåket på allvar även om alla inte gav 100% in mot mål så var det rätt tydligt att de flesta kört på.

 

Mitt åk då?

 

Startade rätt bra fram tills det andra lilla stenpartiet där jag tvekade en millisekund när jag hoppade in i det och missade min linje helt & fick bromsa och köra över en stor sten i mitten.

 

Vet inte hur mycket jag tappade på det men det är aldrig kul att göra missar så tidigt i åket så på söndag ska jag satsa på ett felfritt stenparti för att kunna känna flyt längre ned.

 

Resten av åket gick rätt okej inga misstag direkt men jag kände att jag höll igen lite för mycket och det känns som att jag får slänga in några extra tramptag här & var.

 

Har nog som de flesta andra en hel del till att ge på matar-partiet mot mål men det kändes bara dumt att dra på sig århundradets mjölksyra där idag.

 

Jag slutade 25a för dagen ca: 10 sekunder bakom Mick Hannah som var snabbast men det är enormt tight (som väntat) från plats 10-30 så jag känner mig ändå rätt förhoppningsfull.

 

Cykeln känns bra, jag mår bra, banan känns okej och jag känner att det finns mycket att ta av. Tror essutom att jag inte har samma press på mig som många Australiensare & Kewis känner vilket kan vara rätt gött frammåt startdax på söndag.

 

Relax & enjoy.

 

 

Kim slutade 21a i junisarnas kval, inte helt nöjd så han ser också fram emot att gasa ifrån övriga på söndag.

 

Hur spenderas en fredagkväll på ett VM då? 4X finaler och middag stundar!

 

 

Peace out!

 

/R


Kommentarer
Postat av: P H V

Sluta med Gôtt hela tiden.

Låter Glenn och luktar Gbg (dvs makrill).

Kom ihåg - Du kommer från storstan.

R E S P E C T

2009-09-04 @ 23:11:34
Postat av: Bast fransosen

Aller Aller Kungen. Jag håller tummarna.

Hoppas vi ses på en cykel tur i höst.

2009-09-05 @ 10:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0