Schladming!

Jaha då var kvalet avklarat. För första gången ever har jag tagit mig till final i det förbannade Schladming. Tyvärr inte med nån som helst finess men vem fasen bryr sig det är på söndag det är race! Det har känts bra på träningen, men det gör det alltid här tycker jag, det svåra är att kunna kalkylera ett helt race-åk! Min fot gör ont som f-n före och efter att jag kört men jag tänker inte på det när jag cyklar direkt. Dock är banan rätt så jääätte trasig och stalpig så det är ju inte direkt nån autobahn nedför berget vilket inte gjort foten bättre... Igår körde jag rätt många träningsåk redan på morgonen så när det väl blev topp 80 träning och tidsåk var jag för slut i kropp & huvud. Rullade ned ett åk men kände att det var bättre att ta det lugnt och gå banan en gång till inför kvalet idag. Var 28e med det åket. Kollade ut lite linjer och saker jag var osäker på som jag körde igenom idag före kvalet. Slog dock på en rätt skön vurpa framför Niklas i ena skogspartiet varpå Niklas körde över mig haha. Sista åket innan kvalet körde jag ur två gånger så jag kände mig rätt skakig helt plötsligt och började fundera på alla jävla gånger jag vurpat i kvalet här. På start var jag rätt nervig, jag ville så jävla gärna bara få komma ned och få köra final. Det släppte lite när jag kom iväg, men körde sketchy som fasen i början av banan och började fundera igen och var inte fokuserad på vad jag höll på med riktigt. Överlevde hela banan ned men gjorde sjukt mycket små-misstag och hade en nära-döden då jag åkte med båda fötterna av pedalerna i ett skogsparti. Kom in som 26a (startade 31a) men slutade 45a. Hursomhelst, jag är glad att jag är i final, det finns en del att förbättra tills på söndag och det är ett bra utgångsläge! Andra svennar i final: Kim Petersson, Alex Kangas, Oskar Härnström & Hermanator såklart. Grymt med 5 andra suedes att hänga med före start! Niklas & Erik skrotade rätt hårt i sina åk och får stå vid sidan av banan nu, men verkar båda vara på okej humör ändå. Imorgon är det bara träning 2.5 timme, ska prova en hårdare fjäder för att inte ligga i botten av fjädringen i alla stalps annars har jag inga planer att ändra så mycket. Nu får det vara bra. Imorgon ska jag ha kul på en cykel igen!!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0