What a f-king day.

What a jävla hell of a skitdag!

Jahapp. Idag var det lite träningsrace på banan vi körde i förrgår.

Jag & Kim rullade två träningsåk innan vi skulle börja ta lite tid. Kändes rätt bra direkt men mitt första tidsåk gick kasst. Hittade ingen rytm i banan och kände mig vinglig som fasen.

2.02.78 vart tiden.

Andra åket drog jag på en krasch och flög över styret i en egentligen rätt enkel vall som nu hade pajjat och tog slut lite tidigare än jag tänkt mig.

2.50 nånting på det åket.

Det gick bra men jag lyckades få mina rails på sadeln att hoppa ur och att få bakbromsen i konstigt skick.
Efter lite hederligt parkeringsmek av Daniel och Andreas var min bike i åkbart skick igen så det blev ytterligare åk.

Tredje åket reagerade jag direkt på att det var löst som fasen i kurvorna och det blev bra mycket mer svåråkt överallt.

Gjorde lite missar i början på banan och stressade på lite för mycket så i mål hade jag i princip samma tid som mitt första åk. 2.02.67

Kände mig allmänt förbannad efter att ha hunnit med att vurpa, pajja cykeln och inte cykla som jag kan.

Åk nr 4 vart det återigen misstag i början men höll huvudet lite mer kallt resten av banan och kapade en sekund till 2.01

Åk 5 blev mer nån form av kontrollerad kaos och jag körde ur i en tight högerkurva men kom i mål på 2.04.

Efter det kände jag att "nu skiter jag i detta" då kom Andy med överrasknings-race. 100m spurt på tid på parkeringen.

Andy, Daniel, Emil, jag & Kim matade först varsin gång och jag hade 7.18 hade jag drygt fem sekunder efter Andy...=)

Eftersom Andy & Daniel inte var riktigt nöjda ned sina resultat blev det ett andra åk på parkeringen. Jag lyckades dra av kedjan ungefär 10 meter från mål i lagom fart och sopade över styret så det bara sjöng om det.
Så klart skrapade jag upp min ena hand, armbåge och finger i den löjliga jävla vurpan så det gjorde ju min dag extra kul.

Efter det körde Kim ytterligare två åk i dh-banan medan jag hängde i bussen och sedan var det lunchdags! Efter lunch tog jag en xc-tur och lugnade ner mig lite.
Nu är det restaurang-middag på g. kanske kan det bli en mer harmonisk dag emorn.

Bättre tur emorn!

//Rob

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0