Träning på banan, finally!!

Äntligen har det matats lite på den riktiga banan!!

 

 

Faktiskt kände jag mig mer i extas än jag trodde efter att ha fått trän på banan idag. Det har känts rätt bra frånförsta åket och jag hittade på nåt vis en bra rytm direkt.

 

I slutet av banan har det byggts en sexling som vi tänkte att man nog kanske skulle kunna hoppa som två tripplar istället för tre dubblar. Det avverkades andra åket och mer mx än det partiet blir det inte på en mtb.

 

Det har blivit lite löst i en del av kurvorna men annars håller banan bra som fasen.

 

Cykeln går smutt & bra och fick idag en ny kedja och luftning av bromsarna hos Shimano så är det fit for fight.

 

En hel del åkare kör på all mountain-bikes men jag tror faktiskt att jag helst sitter där jag sitter: på en lätt och stabil dh-rigg!

 

För er som vill veta schemat för veckan så är det tidsåk på fredag, vilket inte räknas som något alls (inte ens seeding till finalen, det går på rankingen).

Jag tänker nog ta det på lite halvt allvar för att se hur det känns med ett helt åk osv men jag tänker spara krafterna till söndag.

 

På söndag är det start vid 14på eftermiddagen lokal tid och tidsskillnaden till Sverige är 8 timmar för er som vill kika Freecaster=)

 

Det var det nu ska jag äta en glass och runda av den här dagen.

 

//R


Kommentarer
Postat av: Maxiboy!

Kul att det känns bra, rocka fett!

2009-09-01 @ 16:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0