Det var det

Vm är således över.

Ingen update igår eftersom jag efter en löjlig vurpa på träningen fick annat att tänka på. Min fot ville inte vara men och köra längre.

Först funderades det över om jag brutit något i den men det är nog ”bara” mjukdelar som är kasst.

Svullet och jävligt var det helt plötsligt svårt att gå och inte så sugen på att köra nån downhill överhuvudtaget.

Såklart var jag inställd på att köraändå men det kändes kanske inte så lovande imorse när jag knappt kunde trampa ordentligt på en parkering.

Hursomhelst så genomfördes två träningsåk, det kändes okej och som att jag kanske kunde koppla bort det onda rätt bra.

Jag drog hem efter träningen och laddade med lunch och en powernap.
Hade på ungefär 4 kg linement på min fot som såg duktigt svullen ut innan jag stoppade ner den i en 5-10sko, ”tänkte att det är snart över ”och drog tillbaka till backen.

Kändes rätt bra på toppen av starten och efter lite uppvärming kändes det okej i foten.

Första tramptagen ut ur starten tog emot lite men sen kom jag in i racet och det gick rätt bra genom de första stenpartierna.
Körde okej och tyckte att jag hade rätt bra flyt till jag kom förbi ett litet stenparti in i tre vallar just före splitten.

I den andra vallen var det nu mycket lösare än mitt sista träningsåk och jag fick en rejäl speedway-sladd och fick trampa igång igen vilket förstörde allt flyt.
Dunkade lite hopp, blev trött eftersom jag fick trampa onödigt massa för att få upp farten.

Gav det jag kunde de sista platta sträckorna till mål men kände direkt att det inte gått bra alls. Kom i mål som 14e man och slutade på en 40e plats.

Tight i tiderna så misstag hade man inte tid med helt enkelt.

Känner mig oerhört jävla frustrerad över att inte kunna köra enligt potential men det är ett race kvar den här säsongen och jag får fokusera på att vara hel & redo för det!

Vann gjorde Steve Peat vilket man ju måste unna gubben!

Kim Slutade på en 19e plats i juniorklassen, inte riktigt nöjd han heller så vi återkommer i Schladming.

Kommentarer
Postat av: Björn

Synd... Jag satt i alla fall och hejjade som fan på dig. Du ska veta att oavsett hur det går för dig så är du en stor inspiration för oss svenskar.



Jag tror på dig och vet att du kan köra jävligt fort. Kämpa på så kommer det släppa! Lycka till i Schladming!

2009-09-06 @ 12:09:47
Postat av: Anki

Synd att en liten vurpa ska ställa till med så mycket problem. Du får läka foten och komma till Gävle och ta hem SM-guld i 4X istället!

2009-09-06 @ 17:40:40
Postat av: pellEHEHEHEH

Tungt kompis. När kmr du hem igen?? E ju skyldig dig en middag... :P



Skriv på fejjan eller noe!

2009-09-08 @ 21:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0