Lördagsgodis

Japp Nu har det hänt!

 

Efter att Matti berättat om hur mycket grym dh-cykling det finns här på ön tyckte jag att vi skulle försöka styra en provtur och stilla dh-suget lite.

 

Sagt & gjort så frågade vi Mattis kompis Efrem som äger hotellet här om han kunde fixa fram cyklar (han är dh-local på ön) inga problem sa han.

 

Så idag fick jag låna en Mondraker, faktiskt en av de första prototyperna av den nya cykeln. Cesar Rojo var det som hade haft den, tyvärr var den ungefär i lagom storlek för en dvärg/eller en spansk åkare, vad som nu låter lämpligast.

 

Matti fick låna Efrems Comencal, som också den var nåt nummer för litet.

 

Hursomhelst så var det ju bara för sakensskull men det är inte så lätt när man är petig med cykeln till vardags...

 

Idag hade det tyvärr bestämt sig för att vara dåligt väder, gjorde inte så mycket mer än att jag totalt förstörde mina enda vanliga skor (eftersom jag vägrade köra spd och inte har några 5-10 med).

 

Vi shuttlade 2st olika banor som tog ca 45min så det blev ”bara” 2 åk men det räckte.

 

Sjukt kul var det att få sprejja lite riktig downhill och jag hoppas att jag kan komma hit med en egen dh-moppe så småningom för det finns BRA åkning. Skulle känts bättre på en hojj i lagom storlek och med ett par riktiga skor men men!=)...

...Det var i af stenigt, snabbt & framförallt riktigt bra fallhöjd!

 

Ett minus är dock att det är strikt förbjudet att cykla de stigar vi körde idag då det är nationalpark...så jag berättar inte var & hur man kommer dit!

 

Nu är det snart dags för middag, vi ska käka nånstans med de lokala dh-åkarna så det blir nog grejt.

 

Imorgon är det tillbaka till verkligheten med några timmar landsväg!

 

Peace out!

 

R.


Kommentarer
Postat av: Koffe Fogelgren

Kul att kunna läsa lite om din vardag Robin! Fortsätt åka fort :)



God Jul!

/ Koffe

2009-12-13 @ 21:59:30
URL: http://www.twospoon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0