Vad händer mannen?

 

Senaste tiden har det varit mer full rulle än jag förutspått att det skulle kunna vara i oktober för en cyklist.

 

Ett snöigt Åre och filmande, blixtvisit i Järvsö och fotografering, ett lyckat camp i ett regnigt Nyköping förra helgen, införsäljning på W-racing med allt vad det innebär, sponsorförhandlingar, byggande av dirthopp & slalombanor inför vårt event och nu i helgen en blixtvisit till Sundsvall.

 

Uppstigning 03.30 på lördag morgon, folk i min ålder är normalt sett påväg hem efter fredagens bravader vid den tiden… Väl framme i Sundsvall sken solen men det var kallt som förväntat.

 

Vi ställde ut både Sunn hojjar och lite Dabomb/Elgallo under dagen så vi började med att rodda upp det innan jag, Tim & Niklas drog ut på någhra träningsåk.

 

Över 40 personer var med och körde tävlingen vilket får ses som skitbra för en ”på-skojj-tävling” i oktober. Banan var faktiskt riktigt bra, lite dåligt rull här & var men ändå jäkligt kul. Dock var det fruset och galet halkigt i alla kurvor som låg i skugga vilket resulterade i många osköna vurpor.

 

Jag blev tyvärr en av dem…

 

Slog omkull i mitt första åk och var ruggigt nära att göra likadant i andra åket, lyckades även sopa i min fot ordentligt igen (som fortfarande inte läkt ihop).

Låg på 6e plats tror jag efter första åket. Tim ledde och Nikelito låg 3a.

 

Hade en riktig nära-döden i andra åket också men lyckades hålla mig på hjulen och körde in som vinnare före Tim på andra plats & Niklas 3a. Bra dag för W-racing med full pott.

 

Vi packade ihop snabbt och gasade hemmåt. Jag var helt död när vi väl stod hemma på Venusvägen 22.01 i lördags kväll, 22.20 hade jag gått och lagt mig och 07.30 stod jag och packade ur bussen för att kunna lasta in crossen och komma iväg på lite välbehövd crossträning på Uringebanan.

 

Foten kändes okej och det var galet skojj, men det känns när man inte kört på ett tag och underlaget är höstigt…

 

Under veckan blir det jobb med Wallnerbros-Open, xc och lite parkcykling.

 

Hoppas kunna presentera mina planer för 2010 inom en väldigt snar framtid så håll utkik.

 

Min dh-bike från i år är också till salu och finns skitig på Sportson södermalm.

 

Kolla postern…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0